Kategorie
Blog o Google Ads

Google Ads – jakich błędów nie popełniać?

Kampanie Google Ads nie zawsze muszą być skuteczne, nawet jeśli posiadamy na nie spory budżet. Ostateczny jej sukces nie zależy jedynie od ustawień. Liczy się również ścieżka, którą powinien przejść klient, aby skorzystać z naszej oferty. Podpowiadamy, jakich błędów unikać podczas tworzenia własnej kampanii Google Ads.

Stawki za kliknięcie – nadmierna rywalizacja

Często zdarza się, że przy analizie konkurencji dowiadujemy się, że jednym z konkurentów jest duża firma, posiadająca praktycznie nieograniczony budżet na Google Ads. Największym błędem, jaki możesz popełnić, będzie rywalizowanie na stawki za kliknięcie. Walka tego rodzaju może ciągnąć się w nieskończoność, co z pewnością nie doprowadzi do wyłonienia zwycięscy. Najwięcej skorzysta na tym bowiem sam Google. W takiej sytuacji warto skupić się na mniej popularnych frazach, które też nadal są często wyszukiwane. W przypadku niższej pozycji można też pracować nad jakością samej reklamy – doborem słów kluczowych do nagłówków, odpowiednim Call To Action czy umieszczeniem rozszerzeń.

Źle przygotowana strona internetowa

Niedziałająca lub nawet nieodpowiednio przygotowana strona internetowa sprzyja negatywnie na skuteczność kampanii Google Ads. Przed uruchomieniem kampanii warto upewnić się, czy treści na strony są odpowiednio przygotowane, a także czy oferta opisana jest przejrzyście i w zachęcający dla klienta sposób. Warto zadbać o to, aby użytkownik został na niej jak najdłużej, a także szybko znalazł niezbędne dla siebie informacje.

Brak kontaktu z firmą

Odpowiednio stworzone i skuteczne reklamy powinny odpowiadać na potrzeby współczesnego klienta. Szybkość życia sprawia jednak, że często klienci wybierają te usługi, które oferują im szybką obsługę. Dlatego warto upewnić się, że kontakt z naszą firmą jest dostępny nawet w niestandardowych godzinach, co może być przewagą nad konkurencją. Takie rozwiązanie również pozytywnie wpłynie na skuteczność kampanii Google Ads.

Co w takiej sytuacji zrobić?

Aby uchronić się od tych wszystkich problemów polecam skorzystać z usług agencji specjalizującej się w kampaniach Google Ads. Na mojej drodze spotkałam wiele firm, jednak najlepsze wspomnienia mam z agencją PPCEfekt. Możecie się z nimi skontaktować na stronie: https://ppcefekt.pl/ . Dodatkowo dowiecie się wielu ciekawych rzeczy na temat Google Ads. Serdecznie polecam 🙂