Kategorie
Blog o Google Ads

Google Ads – kampanie dla B2B

Dotychczasowe zmiany w zakresie pozyskiwania informacji i opinii o potencjalnych kontrahentach w sektorze B2B sprawiły, że obecnie można wykorzystywać narzędzie oferowane przez Google również w tym obszarze. Podpowiadamy dzisiaj, jak skutecznie prowadzić kampanię Google Ads dla B2B.

Słowa kluczowe

Podstawową kampanią w Google Ads jest ta przeznaczona do sieci wyszukiwania. W tym przypadku prezentowane reklamy wyświetlają się pod lub nad wynikami organicznymi na podstawie wprowadzonych zapytań użytkownika. Mogłoby się wydawać, że jest to dość proste działanie, ale musisz pamiętać, że niektóre ustawienia kampanii mogą spowodować, że reklamy będą się wyświetlać na nietrafione hasła. Dlatego też należy wziąć pod uwagę odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Warto przy tym wziąć pod uwagę to, w jaki sposób potencjalny kontrahent będzie wyszukiwał naszą stronę lub usługi, wpisując określone hasła w wyszukiwarkę.

Treść reklamy

W B2B różni się ona od treści reklam skierowanych do klienta indywidualnego. Potencjalny kontrahent będzie się kontaktował z Twoją firmą inaczej niż w klient, oznacza to, że będzie dzwonił lub pisał w określonej sprawie. Ważne, abyś w formułowaniu treści reklam był konkretny i nie używał ogólników. Dodaj informację, która będzie jasno wskazywać, że przekaz jest skierowany do klienta biznesowego. W tym przypadku warto wykorzystać takie możliwości reklamy Google Ads, aby przekazać kontrahentowi wiele informacji za jednym razem.

Strona docelowa

Witryna powinna być wizytówką firmy, bo jest to pierwszy punkt styku potencjalnego klienta z ofertą. Z pewnością pomoże w tym przypadku podział na branże, w których oferujesz swoje usługi. Dzięki temu jasno sprecyzujesz, że Twoja oferta jest skierowana do klienta biznesowego, a nie indywidualnego. Warto zatem przygotować jedną podstronę, która będzie jasno skierowana do klienta w sektorze B2B. Pamiętaj jednak, aby komunikować swoją działalność autentycznie i nie zbyt oficjalnie.