Kategorie
Blog o Google Ads

Google Ads na niszowych rynkach – jak to zrobić?

System Google Ads to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowaniem kupnem Twojego produktu lub skorzystaniem z oferowanej usługi. Często problem pojawia się jednak wtedy, kiedy chcemy wykorzystać Google Ads na rynku niszowym. Zwykła kampania kierowana na słowa kluczowe nie spełnia swojej funkcji, ponieważ mocno ogranicza ją status słów kluczowych – mała liczba wyszukiwań.  Jak poradzić sobie z takimi problemami i mimo to stworzyć skuteczną kampanię? Podpowiadamy!

Mikroelementy kluczem do sukcesu!

Ograniczona liczba słów kluczowych, które mogą być wykorzystywane w kampanii Google Ads sprawia, że często niemożliwe staje się dotarcie do potencjalnych klientów. Aby skutecznie to wykorzystać, warto skupić się na słowach kluczowych związanych z tzw. mikromomentami, które wyrażają konkretną intencję użytkownika. Wielu użytkowników nie wie, że istnieje określona aplikacja, której poszukują, dlatego możesz spróbować reklamować się po hasłach związanych z jej funkcjonowaniem. Jeśli dotyczy ona produktywności, warto zastosować frazy, które będą pytaniami, np. „jak pracować efektywnie, jak zarządzać czasem” itp.

Skorzystaj z innych kanałów reklamowych

W przypadku braku możliwości wykorzystania pełnych zasobów Google Ads, warto wykorzystać takie narzędzia jak Facebook Ads. Serwis ten oferuje bardzo szczegółowe możliwości kierowania reklam do potencjalnych klientów – po wieku, płci, stanowisku pracy, wykształceniu, zainteresowaniach i wielu innych danych. Tutaj należy skupić się również na tworzeniu właściwych tagów linków na Facebooku, aby móc przeanalizować jakość ruchu w Google Analytics. Świetnym rozwiązaniem będzie również przygotowanie list remarketingowych w Google Analytcs, które następnie można wykorzystać w kampaniach Google Ads tego typu.  To tylko niektóre z propozycji, które można wykorzystać do planowania reklamy na niszowym rynku.